The Dream - Shannon Stephens

音乐随身听:

【独立民谣】The Dream - Shannon Stephens

Shannon Stephens是来自美国西雅图的独立歌手,1998年前为Marzuki乐队的主唱。在1999年时,和之前乐队的另一成员一起开始了单飞的音乐生涯。

Shannon Stephens自称并不是一个真正的艺人,仅仅是一个音乐爱好者,一个与自己的丈夫、女儿一起幸福生活的人。她会做一手好菜,与邻居和善地相处。正是这种从生活中积累酝酿出来的音乐,才更耐听,让浮躁的心沉静下来。

《The Dream》

Oh, let that dream never come true.
让那个梦永不实现
Oh, let that dream never come true.
让那个梦永不实现
I couldn't sleep until I held you.
若非抱着你我无法入睡
I watched the clock and waited for you
我看着钟表等待着你
until I heard a noise in your room.
直到我听到你房间里的声音
I curled my whole body around you.
我在你身边蜷缩起来

Lord, let that dream never come true.
上帝 让那个梦永不实现
Lord, let that dream never come true.
上帝 让那个梦永不实现
Because in the dream, I took my eyes off you
因为在梦里 我将视线从你身上移开
and in the dream, I nearly lost you.
在梦里 我几乎失去你
And terrible things that I cannot mention.
还有一些我无以言表的可怕的事
If you had only had my protection.
若你只有我的保护
I was about to kill for you
我要为你而杀戮
I was about to be killed too
我也将会被杀害
when I awoke, milk letting down,
当我醒来 放下牛奶
rage like a wave crashing around.
愤怒像波浪般破坏周围
I won't let that dream ever come true.
我不会让那个梦实现
I'll make myself a wall around you.
我会在你四周为我建筑壁堡

评论
热度(41)

© 左图阿尔的朗卢桥 | Powered by LOFTER